'Online PR is about Community', just like in Real Life

Ik kwam vandaag onderstaande video tegen. In deze video wordt het (zakelijk en prive) gebruik van Social Media vergeleken met ‘de echte wereld’. Als je een feestje binnenloopt waar je nog maar weinig mensen kent, neem je automatisch een wat afwachtendere houding aan. Je begint niet meteen te schreeuwen hoe geweldig je wel niet bent en wat je te verkopen hebt. Je luistert naar mensen en vanzelf kom je mensen tegen met een interessant verhaal. Ook daar pas je je verhaal aan, aan het publiek. Je wilt immers dat men je verhaal interessant vindt en dat kan enkel als deze aansluit bij hun interesses en voorkeuren.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FOzylUcfUeQ[/youtube]

Om meer mensen te leren kennen zou je zelf een feestje kunnen geven. Daarmee leer je sneller nieuwe mensen kennen dan wachten op uitnodigingen van de mensen die je op eerdere feestjes hebt ontmoet. Denk er ook hierbij aan dat jouw feestje moet aansluiten bij de wensen, interesses en voorkeuren van je gasten. Lok ze niet naar binnen met kaviaar en serveer ze kaas op toast. Ze forceren te komen helpt niet en ze teleurstellen wekt enkel negatieve reacties op. Zorg ervoor dat je gasten een fijne tijd hebben en ze zullen je waarderen en vaker langskomen. Je wordt een gewaardeerd lid van hun sociaal leven.

Op een Social Network zou je niet heel anders met mensen moeten omgaan…

Leave a comment